Leveranstid

Vår ambition är att sända din vara samma dag eller nästkommande arbetsdag. Posten kostar 159kr och tar normalt 2-3 arbetsdagar på sig att leverera paketet till dig med Postnords Mypack collect.  I vissa fall använder vi oss av DB Schenker  som leverantör av era försändelser om det är lämpligare. Vi förbehåller oss rätten att välja alternativen. Om varan är slut eller normalt ej lagerförs kan det dröja ytterligare 2-3 arbetsdagar. Skulle varan vara slut även hos leverantör kan det ta längre tid. För att du ska kunna följa ditt paket krävs att du lämnar giltigt mobilnummer och e-postadress. OBS se även skrymmande varor längre ner på sidan.

Postförskott/efterkrav kostar 269kr och begränsas till ett varuvärde om max 25 000 kr inkl. moms.

Har du företag kan du få dina paket snabbare med Företagspaket 16.00. För företag. 1-3 dagar beroende på avståndet. Företagspaket kostar 217 kr inklusive moms. Tänk på att ange företagsnamn inte bara ett personnamn (Posten kanske inte delar ut paketet annars). Ni måste kontakta oss via mail om ni vill använda detta alternativ. OBS se även skrymmande varor längre ner på sidan.

Leveranser

Vi levererar för närvarande bara inom Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig. Vi expedierar inte beställningar som saknar korrekt e-postadress eller andra obligatoriska fält. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten att ändra priser i vår databas. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn, adress, telefonnummer och e-postadress registreras i vårt kundregister. Dessa uppgifter är endast till för Foto A-Bild och inga uppgifter lämnas ut.

På skrymmande varor tas en extra avgift ut. Vi kan då använda oss av annat transportsätt vilket meddelas tillsammans med avgiften från oss. Du får automatiskt en leveransbekräftelse (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress) samt ett kollinummer via e-post. Du kan även få ditt kollinummer via sms-avisering. Du kan då följa ditt paket på Postnords hemsida.  Eller DB Schenker

Ångerrätt

Som privatperson har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp efter du mottagit varan.  Varan ska vara i oförändrat skick, d.v.s. får inte vara använd och förpackningen inkl programvaror, batterier, lock och liknande ska vara oanvänd, oskadad och obruten. Läs mer på konsumentverkets hemsida. Om varan är i ett skick vi bedömer som använt eller att det saknas delar/packmaterial förbehåller vi oss rätten att ta betalt för varans värdeminskning.

Garanti

När ni köper något från hos oss har ni alltid minst 1 års garanti, gäller för alla. Som privatkonsument omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt under 2 år. Läs mer på konsumentverkets egen hemsida.

Beställning

Hos oss kan du beställa dygnet runt. Hanteringen av våra produkter sker dock under normal kontorstid. Produkterna kan beställas via internet, e-post. En beställning är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss.

Retur

Vid en eventuell retur så måste du kontakta oss först för att få ett returnummer. Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på ett tillfredställande sätt, så är det Posten som är ersättningsskyldig. Viktigt att veta är att returen inte är godkänd förrän efter att vi kontrollerat varan. Vid godkänd retur så återbetalas summan inom kort. Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan att kunden har kontaktat oss för returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Betalning

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Alla priser inkluderar moms på 25%. Betalning sker enligt villkor i kassan.

Transportskada

Är varan skadad under transporten anmäler du det direkt till Posten. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret tag kontakt med oss.

Restnotering

Våra produkter är unika och viss fördröjning vid leverans kan förekomma. Vissa varor är inte ordinarie lagervara varför det kan dröja. När du beställer från Foto A-Bild får du en orderbekräftelse på din beställning. Skulle varan vara restnoterad skickar vi e-post till dig med ungefärlig leveranstid. Du har givetvis rätt att häva köpet om varan är restnoterad, dock senast en vecka före angivet leveransdatum, om inget annat är angivet, genom att kontakta oss.

Kundkontakt

Har du idéer eller synpunkter på Foto A-Bild angående sortiment, service etc kontakta oss gärna och framför det.

 

Dela den här sidan:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrShare on StumbleUponEmail this to someone